Namen varuha/inje študentov pravic je poleg varovanja pravic študentk in študentov tudi pomoč in podpora študentom, ki se znajdejo v zagati in še mnogo več. Njegov/njen namen je približati ŠOU v Ljubljani slehernemu študentu/ki in mu omogočiti aktivno sodelovanje pri razvoju organizacije. Varuh/inja študentovih pravic je tako oseba, na katero se lahko študent/ka obrne, ko se v študijskih ali izvenštudijskih zadevah znajde v slepi ulici in ne zna naprej. Varuh/inja pomaga najti pravo rešitev in svetuje, kako se rešiti slepe ulice, prav tako pa se v imenu študentov/k zavzema za razvoj Študentske organizacije in opozarja na kršenje pravic študentov Univerze v Ljubljani. Namen varuha/inje je tudi zbiranje predlogov študentov/k za projekte in posredovanje idej.
Kdaj se obrniti na varuha?
Na varuha/injo študentovih pravic se lahko obrneš, kadar meniš, da ti je bila kršena katera izmed pravic, ki se nanašajo na status študenta: kadar imaš vprašanje v zvezi s pravicami, ki ti pripadajo, ali če v zvezi s pravicami potrebuješ nasvet in usmeritev.
Preden se obrneš na varuha/injo, poskušaj svoje zagate najprej rešiti tako, da se obrneš na pristojne institucije:
- v zvezi s pravnim svetovanjem se obrni na Študentsko svetovalnico;
- v zvezi s pravicami, povezanimi s študijem, se obrni na študentski svet svoje fakultete.
V kolikor imaš pobudo za razvoj organizacije ali predlog projekta, se lahko prav tako obrneš na varuha, ki te bo usmeril na pristojne ljudi.
Kaj lahko varuh/inja stori?
- Glede na težavo, ki jo imaš, te usmeri na pristojne ljudi, organe ali zavode, ki ti bodo lahko pomagali,
- ti svetuje, kako ravnati in te podpre, da boš lažje rešil svoje težave,
- svetuje in te seznani s pravicami, ki ti kot študentu pripadajo,
- te posluša ter posreduje tvoje predloge in pobude, vezane na ŠOU v Ljubljani, do pristojnih oseb,
- opozarja na kršenje pravic študentov in vrši neformalni pritisk.
Česa varuh/inja ne more storiti:
- Ne more kaznovati kršitelja pravic ali ga prisiliti v drugačno ravnanje,
- ne more svetovati v zvezi s pravicami, ki niso vezane na status študenta,
- ne more posredovati, kadar primer že obravnava študentski svet, zavod ali organ ŠOU v Ljubljani.
Kako priti do varuha/inje?
Varuha lahko kontaktiraš preko elektronske pošte na naslov varuh@sou-lj.si ali se osebno oglasiš na uradnih urah v Kampusu (Pivovarniška 6, 1000 Ljubljana) po predhodnem dogovoru.
Vprašanja in pobude
Kaj je to pobuda?
Pobuda je predlog za spremembe v ŠOU v Ljubljani, ki bi pripomogle k razvoju organizacije. Preko možnosti pobude ŠOU v Ljubljani nadaljuje svojo reorganizacijo, začeto v letu 2014. Pobudo lahko vloži katerikoli študent, ki je član Univerze v Ljubljani.
Pobuda je prav tako predlog za projekt, ki bi ga lahko izvedel ŠOU v Ljubljani.
Kaj je to vprašanje?
To so vprašanja v zvezi z pravicami, ki izhajajo iz statusa študenta in prav tako vprašanja vezana na študijske in obštudijske zadeve. Odgovor varuha na vprašanje ni mišljen kot pravno svetovanje v določeni zagati, temveč kot seznanjanje s pravicami, ki izhajajo iz statusa študenta in ozaveščanje o možnostih, ki jih študent/ka pri reševanju svojih težav ima.
